PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP GAYA HIDUP MAHASISWA PRODI ILMU KOMUNIKASI ANGKATAN 2019 DI UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA

Shazrin Daniyah Khansa, Kinkin Yuliaty Subarsa Putri

Abstract


Abstract

Technological developments in this era of globalization have brought many changes in society. One of them, many popping up various kinds of social media applications. This has resulted in social media being one of the needs of the community. Not infrequently, social media is used as a lifestyle or lifestyle that is used as a place to show one's identity. In this study, researchers used quantitative research methods. The sample for this study was 69 students of the Communication Studies Program class of 2019 at Jakarta State University. The results of this study are the t value of 3.952 is greater than t table 1.996 (3.952 > 1.996). With a significance of 0,000 is smaller than a = 0.05. If the significance value is smaller than a = 0.05. From this it can be concluded that Ho was rejected and Ha was accepted, which means that there was an influence of social media (X) on the lifestyle (Y) of the Communication Sciences Study Program class of 2019 at Jakarta State University.

Keywords: Influence, lifestyle, social media.


Abstrak

Perkembangan teknologi di era globalisasi ini membawa banyak perubahan dalam masyarakat. Salah satunya, banyak bermunculan berbagai macam aplikasi media sosial. Hal ini mengakibatkan media sosial menjadi salah satu kebutuhan masyarakat. Tidak jarang juga, media sosial dijadikan gaya hidup atau lifestyle yang digunakan sebagai ajang menunjukkan indentitas diri. Dalam penilitian ini, peneliti menggunakan metode penelitian kuantitaif. Sampel untuk penelitian ini adalah 69 mahasiswa Prodi Ilmu Komunikasi angkatan 2019 di Universitas Negeri Jakarta. Hasil dari penelitian ini adalah nilai t hitung sebesar 3,952 lebih besar dari t tabel 1,996 yakni (3,952 > 1,996). Dengan signifikansi 0,000 lebih kecil dari a = 0,05. Jika nilai signifikansi lebih kecil dari a = 0,05. Dari hal ini dapat disimpulkan Ho ditolak dan Ha diterima yang berarti terdapat pengaruh media sosial (X) terhadap gaya hidup (Y) mahasiswa Prodi Ilmu Komunikasi angkatan 2019 di Universitas Negeri Jakarta.

Kata Kunci : Gaya hidup, media sosial, pengaruh.




Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.47007/jkomu.v18i02.251

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


View My Stats